tiistai 2. huhtikuuta 2013

VW Passat 3C 1,9 TDI Sportline vm. -06


Talvi on tullut elettyä melkoista hiljaiseloa, mutta kevät virkistää puunarin ja taas on tullut jotain touhuiltua. Blogi aiheita tulee tässä kevään aikaan ihan kiitettävästi, joten tässä ensimmäinen.



Otin pääsiäisenä työn alle meidän perheen kehonliikuttimen eli kohteena 2006 VW Passat 1.9tdi Sportline. Aikaa oli kerrankin varattu riittävästi, jotta saa tehdä ihan rauhassa. Vierailevana tähtenä myllytyksen osalta toimi Pesukinnaan vakiokasvo Rauhallinen Erkki.



Mitään pien-/raudanpoistoja tai savestuksia Passatille ei tässä vaiheessa tehty, koska olin tämän osuuden hoitanut hetken aikaa sitten ja vetänyt Pasuunan pelleille FK1000P:n. Pinta puhdistuikin myllytysvalmiiseen kuosiin jytäkän BH Surfex HD/BH Autofoam sekä hanskapesun/kuivauksen kautta ja FK tonni antautui ilman ylimääräistä vaivannäköä.



Myllytys aloitettiin kahden miehen, kahden koneen taktiikalla heti alusta lukien. DeWalt ”Bumblebee” DWP 849X ja Flex PE-14-2 150 toimivat operointivälineinä, talloina lähestulkoon alusta loppuun mustavalkoiset Flexipads/no name tallat vaihtelevissa koossa. 
Alkuun mentiin ujosti kuin päättäjäistansseissa, vaahtomuoveilla. Kokeiltiin CG vihreää Hexiä ja Scholl Conceptsin S17+:aa ilman tyydyttävää tulosta. Panokset nousivat oranssin Hexin ja saman tahnan, sekä Schollin S3 Goldin ja aiemmin mainittujen vaahtomuovien kautta Scholl S3 Gold + Schollin karva –komboon. Tällä yhdistelmällä saatiin naarmujen poisto suoritettua. Tarkat paikat veivattiin S3 Goldilla ja pikkukarvoilla. Kattoon Erkki vaati saada kokeilla tuota DeWaltin koneen mukana tullutta Four Star Avenger ”wannabe” –laikkaa. DeWaltin laikkahan on fyysisiltä mitoiltaan täysin yhtenevä "Kostajan" (Four Star Avenger) kanssa, punokset ovat ehkä himpun luirumman oloiset kuin siinä itsessään. Tätä sitten kummatkin kokeilimme Meguiar´s #101 kanssa ja leikkasihan se kuin perkele. Ajojälki tietty sen mukaista…

Nopeasti saatiin nuo ”haalarihommat” hoidettua .Viimeistelyyn valikoitui CG Hex musta ja Scholl Concepts S30+ -yhdistelmä. Toimi kyllä kuin junan vessa ja 1-stepin jälkeiset hologrammit hävisivät kiitettävää tahtia. Holovapaan lopputuleman todensivat sekä Ledlenser P7, että joka hinkkarin kuolevaisuudesta alati muistuttava aurinko, joka paistoi juuri makimoilleen tallin ovesta sisään. 

Tuli meillä testattua kyllä myös 101:stä kin naarmun poistoon tuolla miedommallakin karvalla ja semmonen fiilis kyllä jäi että napsun verran leikkaavampi tuo megun tahna olisi kuin Schollin S3 Gold +.

Lopuksi LSP:ksi (Last Step Product = vaha) valikoitui Bilt Hamberin Finish Wax kestävyytensä ja helppokäyttöisyytensä takia.

Laseihin laitoin Wet Glaze 2.0:n ja muoviosat saivat päälleen Ultiman Tire & Trim Guard Plussan.
Sitten niinhin itse kuviin, kukaan näitä höpötyksiä jaksa loputtomasti lukea..

Lähtötilanne, sisältää kohtuullisen paljon pesunaarmuja ja lumiharjan jälkiä, mutta kuitenkin todella vähän syvempiä naarmuja. Toki värikin on aika kiitollinen, mutta juurikin se takia se varsinainen wow efekti pinnan osalta jäi kyllä saavuttamatta.




Wannabe kostaja vauhdissa..

Ja minä itsekkin touhottamassa Rauhallisen Ekin Pääsiäisen värisellä vehkeellä .. 

peräkontin luukusta 50/50

50/50 kyljestä

Karvan jäljiltä


Karvan jäljiltä halogeenin valossa

Karvan jäljiltä auringon valossa paljastuu hologrammit..


ja viimeistelyn jälkeen auringossa.. Eipä näy hologrammeja.

Ja viimeisteltyä pintaa











My personal favorit:




Ja lopuksi vielä erittäin suuri KIITOS ja kumarrus Erkille avusta sekä juttu seurasta.

-JK-

Ja päivitystä 23.4.2013

Auto sai allensa korkeussäädettävän alustasarjan sekä 8,5 x 20" Soleil Exclusive Wheelsin vanteet joiden päälle väännettiin 245/30-20 kumit. Ja tältä se nyt toistaiseksi näyttää.


Kaikkea pientä kivaa ois tarkoitus tuolle vielä tehdä, mutta niistä kertomusta sitten myöhemmin..

-JK-







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti