torstai 7. kesäkuuta 2012

Lexus IS 250

09/2011

Työn alle pääsi kaverin IS 250 Lexus.. Ei mitään kovin pahaa pintaa ollut odotettavissa autolta jota oli pidetty kohtuudella, mutta naarmua sitä löytyi tästäkin.. Auto nimittäin toimii kaverin käyttöautona, työautona (rakennusmies) ja harrastekulkupelinä. Omistaja oli auton jo pessyt kun saavuin paikalle, joten niistä vaiheista ei ole sen suurempaa käsitystä. Päästiin siis suoraan kiinni itse asiaan, minä rotaryllä ja keveri epäkeskolla perässä. Aluksi ei ollut tarkoitus käydä läpi muuta kuin konepelti, katto, peräkontin luukku (ylöspäin näkyvät pinnat) ja muutama paha naarmu.... ...Mutta nälkä kasvaa syödessä... Kuitenkin ajan puutteesta sekä kohta tulevasta talvesta johtuen, tyydyimme vetämään muut pinnat kerran läpi epäkeskolla. Jos sitten ensi kevään korvalla kävisi perusteellisesti läpi kaikki paikat. Nythän tuohon vielä jäi naarmua, mutta ei enää haitaksi asti. Jätettiin sitten lakkaa vielä seuraaviakin kiillotuksia ajatellen. Mutta täytyypä kyllä todeta että oli nautinto työstää kerrankin pehmyttä lakkapintaa Ja itsellä oli nyt ekaa kertaa testissä menzernan 3.02 ja on se kyllä jokaisen kehun ansainnut mitä olen siitä aineesta lukenut

Ja näin homma hoidettiin:

kiillotus:

Einhell rotary + sonus sfx-2 + Menzerna 3.02
+
Meguiars g220 epäkesko + sonus sfx-3 + po85

Kyljet pelkästään yhdistelmällä G220 + sfx-3 + menz. 3.02


Päälle:

Bilt-hamber Finish-Wax

Pesun jälkeen



50/60 kuvaa konepellistä


Peräkontin kansi ennen




Ja Jälkeen


(elkää välittäkö pikku täplistä.. Ne on myllytys ainetta ja on kyllä pyyhitty pois, muttei vielä kuvan otto hetkellä...)

Kontin kynnys ennen



Ja jälkeen



Ja katon peilauksia ;)


Konehuoneen maalattuja muovejakin kiilloteltiin epäkeskolla


Ja sitten lopputuloksen fiilistelyä









Kajaani kiittää ja kuittaa.

-JK-

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti