torstai 7. kesäkuuta 2012

VW Golf MK5

07/2011

Tuli tehtyä kaverin kolopalloon pienimuotoinen perusfiksi. Mitään virheetöntä pintaa en taaskaan lähtenyt tavoittelemaan käyttikseen, vaan perusparannusta pintaan ja hologrammien poistoa. Auto oli autoliikkeen (tai jonku muun fiksaamon) toimesta aiemmin myllytetty myyntikuntoon. Todellisuus oli sitten taas kerran jotain ihan muuta. 

Tulipahan sitten itselläkin todettua tuo saksalaisten autojen lakan kovuus... 

Työkaluina oli Einhel halpis rotary, siihen Projectechiltä tilattu 148mm pehmeä talla, sonuksen laikat sekä Wolfin aineet ekaa kertaa testissä. (WP-1N, WP-3N ja WP-6H). Pääsääntöisesti mentiin yhdistelmällä WP-3N + Sonus SFX-1 --> WP-1N + SFX-2. Tuolla näytti lähtevän kohtuullisesti pientä pintanaarmua ja jälkimmäisellä saatiin hologrammitonta pintaa aikaiseksi sekä naarmujakin vielä häviämään. Mutta silti jäin kaipaamaan hieman parempaa leikkaavuutta.. Täytynee se nelonen tuohon sarjaan vielä täydentää, jos silläkin pääsisi 2 vaiheiseen käsittelyyn. 6H:lla lähtee sitten kyllä isot naarmut jo melko kivasti. Sitä käytinkin pahimpiin paikkoihin, mutta ainakin omassa kädessä vaatii sitten jo kolmivaiheisen käsittelyn. Täytyy kuitenkin yrittää uudemman kerran, kun Jesse ainakin DW:n puolella on kehunut, että tuollakin pystyy 2 vaiheisena työskentelemään.. 

Ja koko settihän meni näin:


Pesu:

Turtle liuotinpesu
BH auto-wash + 2BM
Vanteet - Deironizer - Decon Gel


Savestus:

BH auto-clay regular + vesi


Kiillotus:

Paikoitellen WP-6H + Sonus SFX3 (yllättävän leikkaava jo tuollakin kombolla..)
Pääsääntöisesti WP-3N + SFX-1 --> WP-1N + SFX2


Pinnalle:

Chemical guys EZ~CREME GLAZE w/ACRYLIC SHINE II
Bilt Hamber Finish wax


Muoviosat (renkaita ei käsitelty):

Ultima Tire & Trim Guard Plus

Tältä se näytti aluksi



Ja pestynä auringossa paljastui karu totuus...



Hologrammeja



Ja sitten kontin kantta kiillotettuna.


Ja valmista pintaa.







Ja edelleen pääsääntöisesti keskityin tuohon kiillottelun opetteluun, joten kuvasaldo taas hieman kapeahko... Mutta yritetään opetella ensin itse pääasia. Mitään täydellistä pintaahan tuosta ei tullut, mutta selvä parannus kyllä ja hologrammitkin hävisi, ainakin niissä valoissa missä pääsin tarkastelemaan. Korjaillaan sitten jos niitä vielä jossain valossa ilmaantuu. Toki mielestäni käyttöautoihin ei kannata yleensä mitään täysin naarmutonta pintaa lähteä edes hakemaan, vaan selvä perusparannus, jonka jälkeen auton omistajlle opetus kuinka pitää auto naarmuttomana. Sitten jos joskus uudestaan myllää, niin eihän se ole saanut kuin pientä naarmua aikaan niillä uusilla opeilla ja ne isotkin taas pienentyy. Näin toimiessa maalipinnan voi kiillottaa useammin perus siistiin kuntoon ja lopultahan siitä tulee sitten naarmuton. Toki kaikista suurimmat jurmut olen kyllä pyrkinyt aina häivyttämään.

-JK-

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti